Ckz nauka tczew

Dlaczego niektórzy nauczyciele, jak pan Jankowicz, poświęcają tak niewiele czasu właściwej organizacji na początku roku szkolnego? Często źródłem problemu jest mylne przekonanie o sposobie, w jaki należy uczyć pewnych reguł oraz w jaki dzieci je sobie przyswajają. W kwestii nauczania zasad nauczyciele raczej różnią się między sobą, niż się zgadzają. Przyjrzyjmy się pewnym powszechnym błędnym przekonaniom, wskutek których nauczyciele i uczniowie przez cały rok uwikłani są w testowanie granic oraz konflikty. Rzeczywistość: W domu nauczanie zasad oraz wyznaczanie standardów akceptowalnego zachowania należy do rodziców, jednak w klasie jest to zadanie nauczyciela. Wyobraź sobie, że jesteś nauczycielem pierwszej klasy gimnazjum. Pewnego wieczoru, gdy jesteś w domu, dzwoni któreś z rodziców jednego z Twoich uczniów, aby poskarżyć się na swojego syna. „Paweł nie chce sprzątać swojego pokoju”, informuje cię mama bądź ojciec chłopca. „Dobrze wie, co powinien zrobić. Czy porozmawiałby pan z nim?”. Czy nie sądziłbyś, że prośba ta jest odrobinę dziwna? Czy to nie rodzice powinni być głównym autorytetem w domu? Czy to nie do nich należy ustalanie standardów i wprowadzanie reguł? Możesz im zaoferować swoje wsparcie i zachęcić ich do tego, aby byli konsekwentni, jednak zdajesz sobie sprawę, że jest to ich zadanie. Ta sama zasada dotyczy sali lekcyjnej. W klasie to nauczyciele są głównymi autorytetami. Do nich należy ustanowienie standardów akceptowalnego zachowania i egzekwowanie wprowadzonych zasad. Dzieci liczą na to, że nauczyciele to zrobią. Rodzice mogą zaoferować swoje wsparcie, jednak zasadnicza część tego zadania należy do nauczyciela. Przeniesienie odpowiedzialności na rodziców nie załatwi sprawy.

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!