Czy istnieje możliwość pozyskania ich wsparcia

W wypadku, gdy nie skontaktujemy się z nimi wystarczająco wcześnie lub nie dostarczymy im informacji, których potrzebują? Skąd będą wiedzieć, czego oczekujemy lub jak powinni nas wspierać? Wszystko wskazuje na to, że nie będą wiedzieć aż do czasu, gdy będziemy potrzebować ich pomocy w rozwiązywaniu problemu dotyczącego ich dziecka. Jakie prawdopodobnie będą ich odczucia, gdy zaczniemy szukać ich wsparcia w takich okolicznościach? Przyjmą pozycję obronną? Będą źli? Zażenowani? Z pewnością. Czy istnieje jakiś sposób, aby nawiązać relację opartą na współpracy? Niektórzy nauczyciele czekają do pierwszych zebrań, aby podzielić się z rodzicami kłopotliwymi informacjami na temat ich działania. Praktyka ta ma kilka wad. Którzy rodzice chcą słyszeć na pierwszym zebraniu, że ich dziecko źle się zachowuje lub że nie odrabiało swoich zadań Gdy pozwolimy, aby pro- przez ostatnie dwa miesiące? Gdy pozwolimy, aby bierny przeobraziły się problemy przeobraziły się we wzorce, nie wzbudziwe wzorce, nie wzbudzimy my w rodzicach zaufania do naszych umiejętności w rodzicach zaufania zarządzania klasą. Nauczyciele, którzy zbyt długo do naszych umiejętności zwlekają ze skontaktowaniem się z rodzicami, ryzy- zarządzania klasą. potencjalny poplecznik przeistoczy się w przeciwnika. Wybór jest prosty: albo powiadamiamy o naszych zasadach i oczekiwaniach odpowiednio wcześnie i zaczynamy od „czegoś pozytywnego”, albo utrzymujemy rodziców w nieświadomości i ryzykujemy zrażenie ich do siebie, gdy podczas pierwszego spotkania skupimy się głównie na problemie dotyczącym ich dziecka. Następujące zalecenia powinny Ci pomóc dobrze nawiązać relacje z rodzicami.

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!