Czynniki związane z właściwym rozmieszczeniem uczniów

Wielu problemom związanym z zarządzaniem klasą można zapobiec z wyprzedzeniem, decydując w porę o odpowiednim rozmieszczeniu uczniów w klasie. Zanim zdecydujesz o najbardziej optymalnym rozmieszczeniu, musisz wziąć pod uwagę następujące kwestie: ilu uczniów w Twojej klasie wymaga szczególnej troski, na przykład ma problemy z przyswajaniem wiedzy, jakiś stopień niepełnosprawności fizycznej, cierpi na zespół zaburzeń uwagi (ADD) lub ma problemy natury emocjonalnej czy behawioralnej. Jeżeli masz grupę uczniów z ADD, zastanów się, czy nie warto zrezygnować z łączenia lub grupowania ławek na rzecz tradycyjnych rzędów. Większość uczniów z ADD lub innymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi osiąga najlepsze wyniki w nauce, siedząc w pierwszych ławkach, w pobliżu tablicy oraz biurka nauczyciela, z dala od przedmiotów rozpraszających uwagę (takich jak tem- perówki, głośnik radiowęzła, automat z wodą pitną czy wyloty klimatyzacji), plecami do maksymalnie dużej liczby uczniów. Łączenie lub grupowanie ławek, chociaż popularne w wielu szkołach, rozprasza uwagę uczniów i stwarza okazje do przeszkadzania. Jest najgorszym sposobem rozmieszczenia dzieci w klasie dla uczniów z ADD, jednak sprawdza się w przypadku zdyscyplinowanych uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wybór należy do Ciebie, jednak najpierw weź pod uwagę swych podopiecznych, a następnie wybierz takie ustawienie ławek, jakie najbardziej odpowiada ich potrzebom.

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!