„Czyżby nie słyszała, co mówiłam?”

„Zachowuje się tak, jakby jednak nie słyszała”. Przedszkolankę kusi, aby poprosić dziewczynkę po raz drugi, kiedy przypomina sobie technikę, której nauczyła się z książki – gdy masz wątpliwości, upewnij się. Postanawia spróbować. Stasiu, o co prosiłam, aby zrobić przed wyjściem na dwór? – pyta pani Jabłońska. O pozbieranie papierków – odpowiada dziewczynka. W takim razie zrób to, proszę – odpowiada rzeczowym tonem przedszkolanka. Stasia wraca, aby posprzątać po sobie.
Dziewczynka testowała granice. Miała już informacje, których potrzebowała, ale postanowiła je ignorować. Spodziewała się, że usłyszy kilka powtórzeń i przypomnień, zanim faktycznie będzie musiała po sobie posprzątać, jeżeli w ogóle będzie musiała. Procedura upewniania się pomogła nauczycielce wysłać czytelny komunikat, uniknąć tańca oraz jednocześnie wyeliminować skutki nieposłuszeństwa.

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!