Gdy nasze słowa znajdują potwierdzenie w działaniach

Jeżeli jednak będę zabierać piłkę za każdym razem, gdy tylko syn zacznie ją kopać w domu, to najprawdopodobniej obaj będziemy podzielać to samo przekonanie w kwestii mojej zasady. Syn będzie wiedział, że to, co mówiłem, mówiłem na poważnie. Gdy nasze słowa znajdują potwierdzenie w działaniach, dzieci uczą się brać poważnie nasze werbalne komunikaty i rozpoznawać zasady, które się za nimi kryją. Jednakże gdy nasze słowa nie pokrywają się z czynami, dzieci uczą się ignorować słowa i opierać swoje przekonania na tym, czego doświadczają. W rezultacie będziemy uczyć dwóch zasad: teoretycznej i praktycznej. Ten zasadniczy błąd w komunikacji jest źródłem wielu niepowodzeń w procesie nauczania i uczenia się, przy czym większość osób dorosłych nie zdaje sobie nawet sprawy z takiej prawidłowości. Nadal uczą swoje dzieci za pomocą słów, podczas gdy one uczą się na podstawie czynów. Taka sytuacja ma miejsce w przypadku Antka i jego nauczycielki, wspomnianych na początku tego rozdziału, a także w wielu klasach na całym świecie.

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!