Obserwowanie pracy skutecznych nauczycieli w ich klasach

Było to dla mnie prawdziwe odkrycie, ponieważ większość nauczycieli nie miała wcale łatwych klas. Byli tam uczniowie z ADD, z zaburzeniami zdolności uczenia się oraz problemami behawioralnymi, jak również więcej niż kilku komediantów i uczniów, którzy chcieli zwrócić na siebie uwagę. Obserwowani przez uczniów efektywni nauczyciele nie ignorowali nieodpowiedniego zachowania. Nie pouczali ani nie prawili pochlebstw, nie targowali się ani nie negocjowali. Nie używali gróźb, zastraszania, nie stosowali długotrwałych konsekwencji. Nie szli na kompromis w sprawie swoich standardów. Zamiast tego zachowali podejście charakteryzujące się szacunkiem i stanowzością, komunikowali swoje zasady i oczekiwania w sposób przejrzysty, wyciągając konsekwencje w stosunku do tych uczniów, którzy nie chcieli współpracofelrać. Nauczyciele ci doskonale panowali nad sobą oraz nad klasą. W ich wykonaniu zarządzanie klasą wyglądało na niezwykle łatwe.

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!