Podejście demokratyczne

Skuteczne wychowanie wymaga zachowania równowagi pomiędzy stanowczością a szacunkiem. Podejście restrykcyjne, przypomnijmy, charakteryzuje się stanowczością, jest jednak pozbawione szacunku. Z kolei podejście przyzwalające, stanowiące drugą skrajność, wyraża szacunek, jednak brak w nim stanowczości, i Podejście mieszane nie jest ani stanowcze, ani pełne szacunku. Wszystkie trzy I opierają się na metodach rozwiązywania problemów typu wygrany – przegrany } oraz błędnych przekonaniach na temat uczenia się. Żadne z nich nie uczy odpowiedzialności ani też nie realizuje podstawowych celów wychowawczych. W takim razie – jaka jest alternatywa?
I Na szczęście istnieje inna opcja dla skrajnych podejść opierających się na karach lub pobłażaniu. Nie wymyśliłem jej osobiście, jednak miałem szczęście ją obserwować, opisywać i ostatecznie nauczać jej tysiące rodziców oraz nauczycieli. Jako doktorant psychologii edukacyjnej na Uniwersytecie Kalifornijskim w Davis zostałem poproszony przez jednego z moich profesorów o asystowanie w pracy badawczej nad efektywnością nauczycieli. Celem tej pracy z 1978 roku było ; zbadanie zachowań nauczycieli, które mają wpływ na czas potrzebny uczniom do wykonania zadań. Badania te pokazują, że właściwe wykorzystanie czasu : na lekcji w znaczący sposób koreluje z wynikami uczniów.

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!