Podejście mieszane: przyzwalająco-restrykcyjne

Istnieje kilka odmian podejścia mieszanego. Niektórzy nauczyciele zaczynają pobłażliwie, potem powtarzają, przypominają, ostrzegają i dają drugie szanse, potem ulegają frustracji i próbują taktyk restrykcyjnych – grożenia, zawstydzania, piętnowania oraz surowych, rozciągających się w czasie konsekwencji. Z kolei inni zaczynają od systemu autorytarnego, używając surowych komend, dochodzenia, zawstydzania, obwiniania oraz gróźb, a dopiero potem poddają się i przyjmują postawę przyzwalającą, gdy napotykają opór. Jeszcze inni nauczyciele pozostają lojalni wobec jednego podejścia przez dłuższy czas. Stosują przyzwolenie do momentu, w którym nie mogą już dłużej znieść bycia ignorowanymi lub wykorzystywanymi. Wówczas następuje zmiana podejścia – karanie. Kiedy nie mogą już znieść własnej tyranii, z powrotem chwytają się podejścia przyzwalającego. Taki cykl przechodzenia od jednego podejścia do drugiego zabiera zazwyczaj trochę czasu. Jak na takie mieszane podejście reagują dzieci? Zobaczmy, co się stanie, gdy pewien nauczyciel zastosuje je wobec grupy rozrabiających uczniów pierwszej klasy gimnazjum.

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!