Przypowiesc o siewcy

Przedstaw uczniom swoje ogólne zasady lub zasady teoretyczne. Postaraj się, aby obejmowały szeroki zakres, unikaj zbyt długich list. Wielu nauczycieli uważa, że trzy następujące reguły są wystarczające: Współpracuj ze swoim nauczycielem i kolegami/koleżankami z klasy. Szanuj prawa i własność innych. Wypełniaj swoje uczniowskie obowiązki. Jeśli uczysz w szkole podstawowej, gimnazjum lub szkole średniej, umieść swoje ogólne zasady zachowania w widocznym miejscu w klasie. Przedstaw klasowe procedury wchodzenia do klasy i wychodzenia z niej, a także reguły dotyczące zachowywania się w takich sytuacjach, jak przejście z nauczania całej klasy do samodzielnej pracy w ławce, przygotowywanie się do przerwy obiadowej lub do wyjścia do domu pod koniec dnia. Przedstaw procedury postępowania, których używasz, gdy zasady klasowe są naruszane lub wystawiane na próbę. Zapoznaj podopiecznych z konsekwencjami naturalnymi i logicznymi, procedurą dwuetapowej przerwy (odseparowania od grupy), zawieszenia w czynnościach ucznia oraz organizowania spotkań z rodzicami w celu rozwiązania problemów. Przeprowadź symulację sytuacji oraz przedstaw uczniom kolejne procedury postępowania, aby dobrze zrozumieli, jak one działają. Procedury te zostały szczegółowo przedstawione w rozdziałach od 8. do 13. Wytłumacz podopiecznym, że dołożysz wszelkich starań, aby problemy klasowe rozwiązywać najpierw z samymi uczniami, a dopiero później z ich rodzicami, dyrekcją szkoły czy innymi osobami mogącymi udzielić pomocy. Bądź przygotowany na użycie swoich procedur postępowania już za pierwszym razem, gdy nastąpi testowanie Twoich zasad. W ten sposób będzie to lekcja dla wszystkich. Poinformuj uczniów, że wyślesz rodzicom listę klasowych zasad oraz procedur postępowania.

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!