Sesje nadrabiania zaległości

Do przerwy pozostało dziesięć minut, a dziewięcioletnia Joasia ma jeszcze do rozwiązania 15 zadań z matematyki. Ma nadzieję, że uda jej się grać na zwłokę i nie będzie musiała skończyć tego ćwiczenia, jednak jej podejrzliwy nauczyciel interweniuje. Joasiu, masz dziesięć minut na uzupełnienie swoich kart pracy. Jeżeli nie skończysz do przerwy, będziesz musiała zostać w ławce i dokończyć podczas przerwy. Ojej! – mówi do siebie Joasia. Przyspiesza, aby skończyć liczenie zadań przed przerwą. Procedura odpowiedzialności jest od pokoleń stałym elementem edukacji w szkołach publicznych. System ten jest bardzo prosty. Gdy dzieci pracują wolno, próbują czegoś uniknąć, grają na zwłokę lub z innego powodu nie są w stanie wykonać zadanej pracy podczas lekcji, wymaga się od nich, aby dokończyły ją na przerwie. Zabierają ze sobą podręczniki, przybory do pisania i kontynuują pracę nad nieukończonym zadaniem. W rzeczywistości strata czasu przeznaczonego na przerwę staje się logiczną konsekwencją nieukończenia przez nich pracy na czas. Procedura ta nie jest jednak zalecana w przypadku uczniów z zespołem zaburzeń uwagi (ADD) lub z innymi szczególnymi wymaganiami, którzy nie są w stanie wykonać pracy na czas z powodu braku biegłości lub umiejętności.

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!