W jaki sposób pewien nauczyciel radzi sobie z typowym problemem w klasie

Przeszkadzaniem na lekcji – wykorzystując podejście przyzwalające. Pani Paruzel, nauczycielka klasy szóstej, rozdaje karty pracy do następnego zadania, oznajmiając uczniom, że mają dwadzieścia minut, aby skończyć przed przerwą obiadową. Uczniowie zaczynają pracę, siedząc cicho w swoich ławkach. Po upływie kilku minut pani Paruzel słyszy, że Norbert rozmawia z dziewczyną ze swojej grupy. Na początku robi to cicho, więc nauczycielka nie zwraca mu uwagi, jednak gdy rozmowa nie cichnie, a wręcz odwrotnie – staje się coraz głośniejsza, postanawia interweniować. Norbercie, czy nie sądzisz, że jest tutaj trochę za głośno? Inni starają się skupić. Chłopiec uspokaja się na chwilę, jednak po kilku minutach znajduje innego rozmówcę; najpierw jego głos jest ledwo słyszalny, z czasem jednak przybiera na sile. Norbercie, masz jeszcze piętnaście minut na skończenie tego ćwiczenia – upomina go nauczycielka. – Musisz trochę mniej mówić, a więcej pracować, okey?
Mija pięć minut i Norbert znowu przeszkadza. Tym razem śmieje się i wygłupia wraz z kolegą. Pani Paruzel jest poirytowana. Podchodzi do niego i rzuca mu zniecierpliwione spojrzenie.

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!