Większość nauczycieli naucza swoich zasad

Bazując na jednym z czterech podstawowych modeli wychowawczych: podejściu przyzwalającym, restrykcyjnym, mieszanym lub demokratycznym. Każdy model opiera się na innym zestawie założeń dotyczących sposobu, w jaki dzieci uczą się naszych zasad; każdy z modeli wywołuje też różne reakcje ze strony dzieci, w zależności od ich temperamentów i stylów uczenia się. Podejście przyzwalające jest pełne szacunku, jednak brakuje w nim stanowczości, więc często prowokuje do testowania zasad oraz próby sił. Podejście restrykcyjne (autorytarne) charakteryzuje się stanowczością, jednak brakuje w nim szacunku, więc często jest powodem buntu. Podejście mieszane nie jest ani stanowcze, ani pełne szacunku i wydobywa z większości uczniów najgorsze cechy. Natomiast podejście demokratyczne charakteryzuje się zarówno szacunkiem, jak i stanowczością. Pomaga realizować wszystkie nasze cele wychowawcze, powodując przy tym najmniej konfliktów i zapewniając najlepszą współpracę. W następnym artykule poznasz własny model podejścia wychowawczego, rodzaje ograniczeń, jakie stosujesz, oraz dowiesz się, dlaczego dzieci reagują na to w taki, a nie inny sposób. Mając świadomość tego, co w Twoim przypadku jest nieskuteczne, będziesz gotów pożegnać się ze starymi, nieefektywnymi metodami i stworzyć pozytywne warunki do uczenia się, które utrzymują w równowadze stanowczość i szacunek.

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!