Wskazówki dotyczące wysyłania czytelnych komunikatów

W zrozumiały, stanowczy oraz pełen szacunku sposób. Pomogą Ci w tym następujące rady.
Skup się na tym, co chcesz, aby dziecko zrobiło albo przestało robić, a nie na postawie czy odczuciach dziecka. Pamiętaj, że Twoim celem jest wyeliminowanie nieodpowiedniego zachowania, a nie dziecka, które zachowuje się w ten sposób. Komunikaty, które zawstydzają, obwiniają, krytykują lub poniżają, posuwają się zbyt daleko. Wraz z zachowaniem odrzucają one dziecko i czynią komunikat wychowawczy mniej przejrzystym. Koncentracja jest skierowana w niewłaściwą stronę. Istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, aby komunikat dotyczący zachowania był postrzegany jako atak osobisty.  Na przykład: jeżeli chcesz, aby Sylwia, uczennica pierwszej klasy liceum, przestała rozmawiać na lekcji, Twój komunikat powinien brzmieć następująco: „Sylwio, możesz porozmawiać z przyjaciółmi w czasie przerwy lub po zajęciach, ale nie teraz”. Natomiast nie powinien brzmieć tak: „Sylwio, czy musisz być taka dokuczliwa?” lub „Dlaczego jesteś tak nietaktowna?” albo „Czy podobałoby ci się, gdybym to ja przeszkadzała, a ty prowadziła lekcję?”.

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!