Wyróżniamy dwa podstawowe rodzaje granic

Stałe i ruchome. Granice ruchome to zasady w teorii, nie w praktyce. Te nieefektywne narzędzia nauczania są przyczyną błędnej komunikacji oraz testowania, ponieważ dzieci próbują zdobyć jasny obraz tego, co mamy na myśli. Ruchome granice mają wiele postaci. Mogą to być nieskuteczne komunikaty słowne lub wyrażone w formie działania, a czasami i jedne, i drugie. Wszystkie ruchome granice to komunikaty mało wyraziste, które zachęcają do tańców i prób sił.

Ignorowanie słów nauczyciela. Czego uczą się dzieci

„Nie” oznacza „nie”.
„Oczekuje się ode mnie i wymaga przestrzegania zasad”.
„Muszę przestrzegać zasad tak jak wszyscy”.
„Jestem odpowiedzialny za swoje zachowanie”.
„Dorośli mówią poważnie”.
„Nie” znaczy „tak”, „czasem” lub „może”.
„Nikt nie oczekuje ode mnie przestrzegania zasad”.
„Zasady są dla innych, nie dla mnie”.
„Dorośli są odpowiedzialni za moje zachowanie”.
„Dorośli nie mówią poważnie”.

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!