POJĘCIOWE TRUDNOŚCI

Pewne pojęciowe trudności nie mogą być przezwyciężone w tradycyj­nym nauczaniu. Muszą być pokazywane i ćwiczone w różnych kontekstach.   Rozwój umiejętności rozumowania u uczniów niekoniecznie wynika z tradycyjnego nauczania. Umiejętności takie powinny być osobno rozwijane, a zwłaszcza myślenie jakościowe. Czasami trudno jest oddzielić trudności wiążące się ze stosowaniem pojęć od trudności wiążących się z rozumowaniem. Błąd może wynikać albo z jednego, albo z drugiego lub z połączenia obu.   Powiązania między pojęciami, mentalnymi reprezentacjami a światem rzeczywistym zwykle nie stanowią skutku tradycyjnego sposobu nauczania. Nieudolność w interpretowaniu równań i diagramów nierzadko wiąże się z trudnościami interpretowania pojęć lub rozumowa­nia (por. Internet, 42).

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!