W PROCESIE UCZENIA

W procesie uczenia się wiedza uczniów osiąga większą złożoność i siłę. Uczniowie stają się bardziej krytyczni wobec własnych procesów myślenia, jak i wobec tego, co wiedzą o świecie. Z biegiem czasu ich zrozumienie rzeczywistości staje się coraz głębsze i bardziej szczegółowe.Konstruktywiści zalecają dokładne badanie procesów, dzięki którym uczniowie tworząi rozwijająwłasne idee i poglądy. Trzeba więc tworzyć takie programy nauczania, które nawiązują do sposobów poznawania świata przez uczniów, dbając o dalszy rozwój umysłu.Szczególnie dwa założenia konstruktywistów mogąmieć duże znaczenie dla pedagogiki. Pierwsze – oparte na wynikach badań w obrębie psycholo­gii rozwojowej – że zabawa i eksperymenty mogą być wartościowymi formami procesów uczenia się (por. Daiute, 1989, ss. 1-23).

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!