WZBOGACENIE MYŚLI CZŁOWIEKA

Zabawa może wiązać się ze wzbogaceniem myśli człowieka, z hipotetycznymi założeniami wyimaginowanych sytuacji i zdarzeń. Jest to forma umysłowej eksploracji, w której uczniowie mogą coś tworzyć, prowadzić refleksję nad tym, co robią, próbować lepiej coś zrozumieć. Z kolei ekspe­rymenty to nic innego, jak manipulacja i testowanie własnych pomysłów w rzeczywistych sytuacjach. Mogą więc uczniowie sprawdzać w praktyce, na ile realistyczne są ich pomysły, próbować je poprawiać. Zarówno zabawa, jak i eksperymenty to samomotywujące procesy uczenia się. Zachęcają uczniów do myślenia o własnych pomysłach w inny sposób niż ten, który wynika z tradycyjnych programów nauczania. Zabawa i eksperymenty stanowią istotny czynnik rozwoju umysłu.

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!