ZAMIAST BLOKOWEGO UCZENIA

Zamiast blokowego uczenia się z podziałem na różne przedmioty, przekracza się różne dyscy­pliny naukowe, realizując projekty badawcze w grupach rówieśniczych (por. Means, 1994). Ocena wyników nauczania ma charakter ciągły. Zmieniają się role ucznia i nauczyciela. Uczniowie przestają być biernymi odbiorcami wiedzy, a stają się aktywnymi badaczami. Z kolei nauczyciele starają się ułatwiać tworzenie wiedzy przez uczniów. Nowa rola nauczyciela jest trudniejsza. Wymaga tworzenia pewnej kultury myślenia w klasie szkolnej (por. Pachociński, 1997, ss. 60-64). By osiągnąć ten ceł, proces nauczania powinien koncentrować się na trzech sprawach:  dostarczaniu przykładów przez nauczyciela,     zachęcaniu do interakcji między uczniem a nauczycielem i uczniami między sobą,    nauczaniu bezpośrednim w postaci przekazu uporządkowanej wiedzy.

Witam, mam na imię Ambrozja i bardzo się cieszę, że trafiłeś na mojego bloga. Poruszane tutaj tematy na pewno Cię zainteresują, więc już teraz serdecznie zapraszam Cię do lektury 🙂
error: Content is protected !!